Koleksioni i atleteve është një biznes gjithnjë e më serioz dhe gjithnjë e më legjitim. Kur isha duke u rritur në vitet 1980 dhe 1990, kisha ndoshta dy ose tre palë jo atlete në çdo moment, të cilat i vishja derisa u rrita ose i shkatërroja, cilado që të vinte e para. Ata ishin më shumë funksion sesa modë. Sot, fëmijët dhe të rriturit njësoj mbushin veshjet e tyre me koleksione të çmuara. Më shumë se çdo koleksion tjetër, atletet i kapërcejnë brezat dhe demografinë.
Kultura e atleteve është thellësisht e ndërthurur me kulturën sportive dhe kulturën muzikore. Për puristët, një kuti këpucësh është një kapsulë kohore që përmban një gur prove që jep një ndjenjë lidhjeje të ngjashme me një album ikonik ose një lojë klasike. Për tregtarët, atletet janë një mall për t’u blerë dhe shitur për fitim. Pavarësisht nëse blerësit janë të motivuar nga kënaqësia, fitimi të gjithë duhet të fillojnë diku. Hyrja në ‘lojën’ e atleteve mund të ndihet e frikshme ose e çuditshme fillimisht sepse ekziston një element i snobizmit të njohur, IYKYK. Ky udhëzues i përpiluar me ndihmën e disa ekspertëve është krijuar për t’ju dhënë një bazë kur filloni. Por kini kujdes, të gjithë ju që hyni; mund të shkaktojë varësi.
1.Mësoni të nisni bisedën e duhur
Silueta, ngjyrat. Kultura e atleteve ka gjuhën e vet popullore. “Gjuha universale filloi me të vërtetë kur filluan të shfaqen NikeTalk, Crooked Tongues, Sneaker Freaker, etj,”-thotë historiani i atleteve, Magdi Fernandes. “Komuniteti e krijoi këtë, jo markat.” Terminologjia mund të ndihet e habitshme në fillim. “Por shikoni mjaftueshëm video për atletet në YouTube, dëgjoni mjaftueshëm diskutime për atletet në Clubhouse dhe ndiqni llogari të atleteve në Instagram dhe Twitter.
2.Përqendrohuni në vlerësimin kulturor dhe jo financiar
“Mbledhja është një gjë personale, ndërsa rishitja është thjesht të sigurosh atlete nga të cilët ti e di se mund të fitosh pa asnjë lidhje emocionale”,-thotë Ché Storey, një besnik i Adidas që më prezantoi për herë të parë me kulturën e atleteve kur punuam së bashku 20 vjet më parë. “Blerja dhe shitja i kthen atletet në një tjetër mall,” thotë Nihal Arthanayake, transmetues i ‘Radio 5 Live’ dhe adhurues i atleteve. “Është e ftohtë dhe transaksionale.”
Një investim i njohurive do të shpërblehet në planin afatgjatë. “Informacioni është i gjithë në internet tani,”-thotë Sam Brandt, një ish kurator i këpucëve në Dover Street Market, me një koleksion prej më shumë se 1000 palësh. “Mësoni një fakt për secilën palë që blini, si përshembull kush e ka projektuar, çfarë është teknologjia, historia, frymëzimi. Me kalimin e kohës, ju mund ta ktheni pasionin tuaj në punën tuaj.”
Ka një sërë librash të mirë të atleteve në dispozicion si dhe një sërë librash mesatarë dhe ato nuk janë vetëm për t’u dukur bukur në raftet tuaja të kuruara me kujdes. Historiani i atleteve Nick Schonberger, një redaktor i Nike dhe kontribuues në shumë libra dhe ekspozita, rekomandon Sole Provider nga Mr Robert “Scoop”Jackson dhe Where’d You Get Those? nga Bobbito Garcia.
3.Zbuloni se çfarë do të dal dhe kur
Eksitimi i ndjekjes është gjysma e kënaqësisë, por ju duhet të dini se ku të gjuani. Shkarkoni aplikacionin SNKRS për një kontroll. Publikimet e këpucëve të të gjitha markave ndryshojnë sipas vendndodhjes, por Sneaker News, Sole Collector dhe The Drop Date janë përmbledhje mjaft gjithëpërfshirëse. Në Mbretërinë e Bashkuar, shikoni gjithashtu The Sole Supplier. Pastaj ka të gjitha blogjet që konkurrojnë për klikime, të tilla si Sneaker Files, House Of Heat, Sneakers Cartel, Grailify, Kicks On Fire dhe Freshness, ndër shumë e shumë të tjera. Sa për Instagram dhe Twitter, lista është e pafundme. Përveç llogarive të bashkangjitura me të gjitha më sipër, shikoni What’s Dropping, Cop ‘Em, The Hype Leaks dhe Py-Rates. “Nëse diçka ju pëlqen, vendosni datat dhe orët e lançimit në iCal-in tuaj në mënyrë që të mos humbisni publikimet,” thotë Luke Piasecki, një koleksionist. Do të ishte gjithashtu e gabuar për ne të mos përmendnim Sneaker Drop.
4.Zbuloni çfarë po del në treg
Të dish se çfarë po lançohet është një gjë. Marrja e tyre është diçka krejtësisht tjetër. Ka mënyra të ndryshme për t’u futur në komunitet dhe për të rritur shanset tuaja për të marrë një ftesë për grupet e atleteve në Facebook, diskutimet në Clubhouse dhe Discordservers ku ndahen të gjitha informacionet kryesore”,-thotë Woodger. “Sneaker Academics është një vend i mirë për të mësuar rreth takimeve të shkëmbimit dhe ngjarjeve të tjera të koleksionit të atleteve,” thotë Storey. “Këtu mund të takoni njerëz që jetojnë dhe marrin frymë me atlete gjatë gjithë ditës.”. “Unë jam gati të takoj njerëz ballë për ballë,” thotë Kish Kash, një kurator kulturor, konsulent marke dhe bashkëpunëtor me më shumë se 3000 palë atlete në koleksionin e tij. “Asgjë nuk është më e mirë se të hysh në dyqanet e atleteve dhe të takosh personalitete dhe krijues të mëdhenj që mund t’ju frymëzojnë.”
5.Zbuloni të jeni gati para nxjerrjes së tyre në treg
Zbulimi i atleteve është i nxitur kryesisht nga gjëja e rrallë. Me problemet globale të zinxhirit të furnizimit që godasin fort të gjitha markat e atleteve, mungesa është gjithnjë e më e vërtetë, sesa e prodhuar. “Është një ngutje, kjo është loja,” thotë Kash. Në internet, komuniteti i atleteve po përpiqet të përballet me plagën e robotëve, aplikacione softuerësh të automatizuar gjithnjë e më të sofistikuar që grumbullojnë pikat e atleteve për rishitësit përpara se koleksionistët e vërtetë të kenë mundësinë të prekin kodin e sigurisë në pjesën e pasme të kartës së tyre të kreditit.
Shumica e dyqaneve të atleteve tani organizojnë lotari në përpjekje për të mposhtur robotët, por edhe ato mund të hakohen. Çdo sekondë ka rëndësi. “Vendosni sinjalizimet në telefonin tuaj në mënyrë që të jeni gati dhe në pozicion përpara kohës së lançimit,” thotë Piasecki. “Plotësoni paraprakisht faqet me informacionin e kartës së kreditit tuaj të ruajtur aty ku është e mundur, në mënyrë që të mos humbni kohë duke plotësuar formularin dhe sigurohuni që të keni një lidhje shumë të shpejtë interneti. “Hyni sa më shumë që të mundeni për të rritur shanset tuaja për sukses,” thotë Hanna Helsø, një koleksioniste atletesh.
6.Lundroni në tregun e rishitjes
Gjë që na çon, në mënyrë të pashmangshme, në rishitje. “Dyfishimi” ka qenë gjithmonë një pjesë e koleksionit, kryesisht në mënyrë që atletet të mund të përballonin e të vazhdonin të financonin zakonin e tyre. Ju do të blini dy palë nëse është e mundur, një për t’i mbajtur dhe një për ta shitur në mënyrë që të mund të përballoni palën tjetër. Për shumë koleksionistë, kursimet e tyre të jetës grumbullohen në dhomat e tyre të gjumit. Rishitja ka shpërthyer plotësisht në vitet e fundit. Analiza e sektorit nga banka e investimeve Cowen në fillim të këtij viti vlerësoi se tregu i rishitjes së atleteve tashmë vlen 2 miliardë dollarë vetëm në SHBA dhe mund të arrijë në 30 miliardë dollarë globalisht deri në vitin 2030. StockX tani vlen 3.8 miliardë dollarë.
Tregu sekondar është rritur në qiell gjatë pandemisë. Njerëzit e mbërthyer në shtëpi, me më shumë para për të shpenzuar sepse nuk do të dalin ose nuk do të shkojnë me pushime, kanë tregtuar goditje në nivele rekord. Rishitës dixhitalisht po fitojnë para në kohë të madhe. “Ne kaluam nga të ardhurat prej 2 milion£ në vit para pandemisë në 2 milion£ në muaj gjatë pandemisë,” thotë Rob Franks, bashkëthemelues i rishitësit më të madh në Mbretërinë e Bashkuar, Kick Game.
Është një treg që po legjitimohet aq shumë sa edhe shtëpitë e ankandeve po hyjnë në bisedë. Sotheby’s dhe Phillips kanë ekipe të tëra të dedikuara tani për atletet. “I them ekipit tim se po blejnë dhe shesin vepra të artit modern,” thotë Franks. Këpucët mund të jenë pjesë e një portofoli investimi të koleksioneve që vlerësohen në vlerë, si orët e shkëlqyera ose arti.
Nëse keni para, tregu i verifikuar pas pak ju garanton që mund të merrni atë që dëshironi. Ju duhet të prisni të paguani një rritje të konsiderueshme në çmimin origjinal, por hulumtimi bazë i krahasimit të çmimeve mund të sigurojë që të mos mashtroheni dhe të përfundoni duke paguar më shumë. StockX, i cili gjurmon vlerën e atleteve në kohë reale si aksionet, është një udhëzues i dobishëm pasi tregon historinë e plotë të çmimeve dhe shitjeve të silueteve të ndryshme, në mënyrë që të siguroheni që po tregtoni me një çmim të drejtë aktual të tregut.
7.Kujdes nga atletet fallso
“Fallsot po vërshojnë tregun”, thotë Magdi. Duhet të jeni veçanërisht të kujdesshëm duke shkuar drejtpërdrejt përmes listave private. ” Kërkoni foto dhe një video të këpucëve. “Shikoni kutinë,”-thotë Brandt. “Shikoni cilësinë e etiketës, mësoni se ku vendosen etiketat, studioni etiketat brenda këpucëve, të cilat kanë datën e prodhimit, datën e lançimit, kodin e fabrikës, SKU të këpucëve, shpesh një kod QR tani.” Verifikimi – të cilin tani ofrojnë të gjithë si StockX, Kick Game, eBay, Goat dhe Klekt është thelbësor. Ekspertët mund të nuhasin falsifikimet, ndonjëherë fjalë për fjalë. “Ka një erë të caktuar në atletet Nike që përdorin dhe fabrikat në të cilat prodhohen,”-thotë Brandt.
8.Edukoni veten për ruajtjen e tyre
Adhuruesit seriozë mund t’i kushtojnë dhoma të tëra koleksionit të tyre dhe kjo qira me të vërtetë shtohet me kalimin e viteve.“Ekziston modeli i zakonshëm: sapo të hyni me një partner ose të keni një familje, atletet zhvendosen në një papafingo ose një garazh, por ato janë vendet më të këqija për t’i ruajtur”-thotë Brandt. “Këto hapësira bëhen shumë të nxehta në verë dhe shumë të ftohta në dimër dhe ato ekstreme të temperaturës priren t’i çajnë këpucët ose t’i bëjnë ato të mykura, kështu që kur më në fund vini t’i vishni ose t’i shisni, ato janë shkatërruar plotësisht.
Çfarë të bëni me të gjitha kutitë? “Mbajeni gjithmonë kutinë origjinale nëse ndonjëherë mendoni se mund t’i shisni ato të dorës së dytë,” thotë Piasecki. “Do të merrni një çmim më të mirë me kutinë.” “Unë i mbaj ato në kutitë origjinale, por sigurohu që vetëm kutitë me të njëjtën madhësi të jenë njëra mbi tjetrën për të shmangur çdo thërrmim të qosheve,”-thotë Storey. Woodger, si gjithmonë, këshillon t’i mbani ato brenda kutisë origjinale dhe më pas brenda një kutie plastike për t’u siguruar që kutia e atleteve të mos dëmtohet.
9.Investoni në pastrimin e atleteve
Para së gjithash, jepini atleteve një spërkatje mr Scotchgard ose Jason Markk Repel Spray, që do t’i mbajë ato të duken të freskëta. “Disa spraj nuk janë aq të sigurt për t’u përdorur në ambiente të mbyllura, por Jason Markk është jo toksik dhe krejt natyral,”-thotë Brandt.
10.Njihuni me atletet që çdo adhurues duhet të ketë
Ne kërkuam çdo ekspert të përfshirë në këtë histori për këpucët që duhet të jenë në dollapin e çdo fansi të atleteve. Shijet dhe opinionet ndryshojnë shumë. Njihuni ndërkaq me trend-et më të fundit të atleteve:
Adidas Samba
Adidas Stan Smith
Adidas Superstar
Adidas Yeezy
Adidas Gazelle
Chuck Taylor
Jordan 1
Jordan 3
New Balance 574
New Balance 991
New Balance 993
Nike Air Force 1 high/low
Nike Air Max 1
Nike Air Max 90
Nike Air Max 95
Nike SB Dunk High/Low
Reebok Club C
Vans Classic Slip-on
Vans SK8 Hi
Mësoni gjuhën e atleteve…
‘Beater’– Një palë atletesh që vishni pavarësisht nga moti.
‘BIN’- Blije tani, çmimi që vendos një shitës nëse nuk dëshiron të hysh në një pazar.
‘Bot’- Softuer i diskutueshëm që luan sistemin për të automatizuar procesin e arkëtimit dhe blerjen e artikujve më shpejt se sa është e mundur nga njeriu. Përdoruesit e robotëve më pas rishesin me një çmim më të lartë.
‘Colourway’- Ngjyra ose kombinimi i ngjyrave tpër të dalluar stilet.
‘Cop’ -Për të blerë me sukses një palë atlete.
‘Crispy’-Kur një atlete është shumë, shumë e pastër.
‘Deadstock’-Një palë që nuk janë veshur dhe as nuk janë provuar kurrë. Ata kanë qëndruar në kuti që kur i keni blerë.
‘Double up’-Kur blen dy palë. një për t’i veshur dhe një për t’i rishitur.
‘Drop’– Një lançim i ri atletesh, shpesh i kufizuar dhe për këtë arsye shumë i pritur dhe i reklamuar.
‘Grail’-Një atlete shumë e koleksionueshme dhe e lakmueshme.
‘High-top’- Atlete që ngrihen sipër ose mbi kyçin e këmbës.
‘Hypebeast’-Një person që blen çdo gjë që është në trend.
‘Kicks’-Një tjetër fjalë për atletet.
‘L’- Një humbje, një dështim për të përballuar.
‘Lows’- E kundërta e atleteve të larta, që ulen poshtë kyçit të këmbës.
‘Mids’-Çdo atlete që është në mes të një atlete të lartë dhe një atlete të ulët.
‘OG’- Atlete origjinale.
‘Reseller’-Dikush që blen sa më shumë atlete me prodhim të kufizuar, me qëllimin e vetëm për t’i shitur ato për të bërë një fitim.
‘Restock’-Kur një dyqan merr një dorëzim të ri të një atlete të shitur më parë.
‘Retro’. Një atlete që është rishfaqur.
‘Silhouette’ -Dizajni i atleteve.
‘Sneakerhead’-Një adhurues i vërtetë kulturor, i ndryshëm nga një rishitës, i cili është më shumë për transaksionin.
‘W’- Një fitore, një blerje e suksesshme.