A janë klubet e futbollit markat e reja të veshjeve të përditshme?!

Anja Dervishi
03/08/2022

Gjatë dekadës së fundit, fanellat e futbollit është bërë një element kryesor i garderobës që kapërcen adhurimin. Çdo katër vjet (kur eventi i Kupës Botërore po afrohet), ju mund të shihni qartë ndikimin që loja ushtron në modë nga bollëku i pamjeve të frymëzuara nga kompletet që dërgohen në pasarelat e modës. Ne të gjithë e kujtojmë fustanin e bukur të Koche-s, të bërë nga bluzat e rinovuara të klubit të futbollit Paris Saint-Germain në 2017 ose 700 £ e Balenciaga-s për fanellën e verdhë neoni të Borussia Dortmund nga vitet 1990. Edhe Martine Rose nuk është e panjohur për trendin, pasi së fundmi ka nxjerrë një palë këpucë Nike Shox, të stiluara i dizajnuar për futbollistet femra, pasi ka përfshirë vazhdimisht fanella avangarde në koleksionet e saj. Ndoshta janë të apasionuarit e veshjeve ‘street style’, si Patta, ata që bashkëpunojnë në mënyrë autentike me gjigantët e veshjeve sportive për të lançuar koleksione kapsulë që i bëjnë koleksionistët të ‘çmenden’ pas tyre.

Dikur një simbol i pasionit të thellë të një mbështetësi për një klub futbolli, këto këmisha poliestër janë destigmatizuar dhe integruar plotësisht në diskursin e modës, gjë që e bën të vështirë dallimin e tifozëve të vërtetë nga fashionistët. Një pikë kthese kryesore në marrëdhëniet mes modës dhe futbollit ishte lançimi i një prej fanellave më të përfolura në historinë e lojës: fanella Naija e krijuar për ekipin kombëtar të Nigerisë në Kupën e Botës 2018.

Si pasojë e magjepsjes së veshjeve atletike, tregu i rishitjes ka lulëzuar. Tani është një industri me shumë miliarda paund, e udhëhequr nga biznese të tilla si Këmisha Klasike të Futbollit dhe Kuti Kulti. Është bërë gjithnjë e më e vështirë të hasësh relike të rralla për një çmim të përballueshëm dhe madje edhe kopjet e dështuara shiten shpejt.

Nëse industria e modës ka shfrytëzuar vazhdimisht fuqinë komerciale të futbollit dhe e ka përdorur atë në avantazhin e saj, klubet ndërkombëtare, të nxitura nga amerikanizimi i sportit, duket se më në fund kanë zgjuar mundësinë për të zgjeruar markën e tyre. Klubet nga ligat më të ndryshme ndërkombëtare, nga Arsenali te AC Milan te Barça dhe më së shumti Venezia FC, kanë ndryshuar skenarin se kush e drejton bisedën për stilin dhe bluzat e futbollit. Ata tani po sillen si shtëpi mode, duke planifikuar dhe ekzekutuar bashkëpunime me markat që i kishin përdorur më parë.

Në vitin 2019, i ndërmjetësuar nga Héctor Bellerín, një njeri që ka dorë si në botën e modës ashtu edhe në botën e futbollit, Arsenali bashkëpunoi me 424 me bazë në Los Angeles për veshjet e tij zyrtare dhe fanellën e klubit të vitit 2020/21. Pranverën e kaluar, Real Madridi forcoi partneritetin e tij afatgjatë me Y-3 të stilistit japonez Yohji Yamamoto, duke lançuar një koleksion komplet të veçantë në festimin e 120 vjetorit të tij.

Kit zbulon se janë bërë ngjarje që janë po aq të rëndësishme sa nënshkrimi i një lojtari të ri. Fotosesione aspirative të stiluara dhe të shkrepura nga të preferuarat e modës prodhohen në mbështetje të nisjes për të tërhequr vëmendjen e një shumëllojshmërie të gjerë fansash, disa prej të cilëve nuk kanë ndjekur kurrë një ndeshje futbolli.

Venezia FC është ndoshta shembulli më i mirë i kësaj. Ai është shndërruar nga një klub i panjohur i kategorisë së katërt në emërtimin “skuadra më në modë e futbollit në botë” në vetëm gjashtë vjet. Ted Philipakos është CMO i ekipit dhe drejtoi rilindjen e tij të dizajnit. Ai tha:

Për klubin tonë, ne kemi qenë lart e poshtë nëpër liga për 114 vjet. Por ne mendojmë se identiteti dhe rëndësia jonë duhet të jenë konkrete. Fanella është diçka mjaft e spikatur që mund të komunikojë një standard të caktuar cilësie dhe stili.

Megjithë dashurinë e tyre me botën e modës, Venezia dhe skuadrat e tjera si ajo nuk kanë harruar se sa të shenjta janë veshjet e futbollit për tifozët e tyre. Marka e Antwerp Arte u porosit nga klubi më i shquar i Belgjikës, RSC Anderlecht, ku Romelu Lukaku filloi karrierën e tij, për të dizajnuar një çantë gradient me pamje retro në ngjyrat e klubit. Partneriteti, debutoi gjatë një ndeshjeje gala kundër Olympique Lyonnais, bazohej në vlerat e përbashkëta dhe një përkushtim ndaj komunitetit. Bertony da Silva, themeluesi i markës, thotë se:

Futbolli është më shumë se 90 minuta në fushë. Është një kulturë që jeton dhe lidhet shumë përtej fushës, madje nëpër vende dhe kontinente të ndryshme. Kjo është fuqia e tij. Dhe çfarë mjeti më të mirë të dukshëm ka për të shprehur afirmimin ndaj një ekipi apo klubi sesa përmes një fanelle të dizajnuar mirë?

I mundësuar zakonisht nga sponsori teknik i klubit, ky revolucion fitimprurës në fushë mund të jetë ende në fazat e hershme, por po rritet me shpejtësi. Konkurrenca mes klubeve ka kaluar përtej asaj se kush shënon më shumë gola. Bëhet fjalë gjithashtu për atë se kush ka kompletin më të mirë.

Me Paris Saint-Germain në krye, një tjetër skuadër pariziene po bën bujë. Red Star FC është ekipi i dytë më i rëndësishëm i qytetit. I udhëhequr kreativisht nga ish-sulmuesi i Manchester United, David Bellion, klubi u lidh me markën e veshjeve të Amsterdamit, Lack Of Guidance, për të ofruar fanellën e sezonit të ardhshëm. Akaar Amin, bashkëthemeluesi i Lack Of Guidance, thotë:

Është e rëndësishme që klubet të nxjerrin fanella që mund të vishen jashtë fushës, sepse ato nuk janë më thjesht një fanellë me të cilën luani futboll. Fanella e futbollit është diçka që shumë e veshin çdo ditë, në klub, në një festival, në punë, në një restorant. Pra, nëse fanella e futbollit vishet si një artikull i modës, mendoj se ka kuptim vetëm që klubet e futbollit të fillojnë t’i prezantojnë ato si të tilla.

Ndërsa kjo strategji zbret në ligat më të vogla, ne duhet të bëjmë një hap prapa dhe të përmendim një pionier, dikë që ishte përpara kohës së tij. Dizenjuesi belg, Dirk Bikkembergs, jo vetëm që e bazoi të gjithë markën e tij në lojën e futbollit, në vitin 2005 ai bleu FC Fossombrone, një klub i vogël që luante në Eccellenza, divizioni i pestë i Italisë dhe e riemëroi për t’iu përshtatur markës së tij.

Bikkembergs nuk pati shumë sukses në fushë, por ai shkëlqeu në stil dhe performancë krijuese. Në mesin e viteve 2000 (dhe deri vonë), Fossombrone ishte i vetmi klub që kishte lojtarët e tij që të ishin pjesë e prezantimeve të modës të organizuara në stadium dhe fanellën e tij të dizajnuar dhe prodhuar nga pronari i ekipit. Edhe këpucët e tyre të futbollit përputheshin me pjesën tjetër të kompletit. Ndërsa rrimë duarkryq dhe shikojmë tendencën të shpaloset më tej, nuk mund të mos mendojmë se klubet e futbollit janë markat e veshjeve ‘street style’ të së ardhmes.

Më shumë