50 filmat më me stil të të gjitha kohërave!

Anja Dervishi
31/01/2023

Filmat më me stil mund të na mësojnë shumë gjëra. Kinematografi e mirë. E qara e rreme. Por ata gjithashtu mund të na mësojnë për veshje vërtet të mira. Edhe pa dashje. Aty ku disa filma në modë kanë të bëjnë me modën (dhe në fakt përmbajnë shumë modë të mirë, ashtu siç duhet), filmat e tjerë janë me stil për shkak të ndërtimit të tyre botëror. “Romeo + Juliet” ka të bëjë me të dashuruarit e rinj që i urrejnë prindërit e tyre dhe ka një mori këmishash epokale Prada. “Reservoir Dogs” ka të bëjë me burrat që presin veshët e njerëzve dhe që e bëjnë këtë me kostume të zeza. “Mulholland Drive” ka të bëjë me… sinqerisht, kush e di, por ka Justin Theroux në disa syze dielli të hershme dhe janë të përsosura. Për pjesën tjetër të filmave më elegantë të të gjitha kohërave, lexoni më tej. Dhe në fakt shikojini ato.

1. LESS THAN ZERO (1987)

Përshtatja madhështore e romanit debutues të Bret Easton Ellis, “Less Than Zero”, nuk ishte shumë si materiali burimor. Por dështimi i vitit të kaluar është hiti i kultit të këtij dhe ndërsa filmi i Robert Downey Jr u largua nga përralla origjinale e privilegjit dhe zhgënjimit, rrobat ishin të dukshme: këmisha feste, kostume, supet më të mëdha se pritshmëritë e një nëne në Beverly Hills.

2. QUADROPHENIA (1979)

Quadrophenia ishte klithma grumbulluese për “Mods” në të gjithë botën. Është ende. Kjo për shkak se historia e furishme e Jimmy-t, një djaloshi i postës, i kthyer në krye të sesioneve turbo, përfshinte një brez të tërë fansash “Northern Soul” në veshje nxënësish dhe parqe të mëdha. Mund të jetë një përrallë paralajmëruese e veseve në dyshemenë e vallëzimit, por është një shembull që duhet ndjekur për veshjet britanike për meshkuj.

3. WALL STREET (1987)

Nuk ka ujqër. Thjesht “Wall Street: 1987” themelor për lakminë e korporatave dhe mbizotëruesit që i pinë të gjitha. Dhe ndërsa “Gordon Gekko” i Michael Douglas është një “POS” i vërtetë i rendit më të lartë, kostumet e tij të fuqisë ilustrojnë një moshë që është më e rëndësishme se kurrë në veshjet për meshkuj. Se ç’ka diçka që të tërheq tek një egomaniak në Armani.

4. RESERVOIR DOGS (1992)

“Reservoir Dogs” të Quentin Tarantino-s shihet si një nga më të mirët e autorit. Kjo për shkak se filmi klasik i “grabitjes-cum-who-dunnit” na bëri të rrënjosemi fort për antiheronjtë duke përdorur filmimin, që në atë kohë, ishte goxha roman. Por ndoshta pjesa më e paharrueshme janë kostumet: një procesion me ngjyrë të zezë, me dy pjesë të viteve ’90, të cilat nuk mund të fotografohen pa një gumëzhimë të lehtë të ‘Little Green Bag’.

5. KIDS (1995)

“Kids” e Larry Clark dhe Harmony Korine mishëron veshjen rinore të viteve 1990. Me kast të veshur me pantallona të gjera, këpucë “Converse All Star”, fashat, bluza, kapele mbrapa, këmisha me karton dhe vathë rrathë, filmi festohet edhe sot. JW Anderson u lidh me Larry Clark për një botim të kufizuar me temë për fëmijët në vitin 2015, ndërsa “Supreme” publikoi një koleksion të tërë për përvjetorin e filmit në të njëjtin vit.

6. TRAINSPOTTING (1996)

Filmi i Danny Boyle i vitit 1996 “Trainspotting” është një nga filmat më të mirë që ka dalë nga industria britanike e filmave. Goditur fort, i papërpunuar dhe nervoz, ai fokusohet te Renton, një i varur nga droga, i cili përpiqet të korrigjojë rrugët e tij duke u zhvendosur në Londër dhe duke filluar jetën nga e para, vetëm për t’u tërhequr përsëri në marrjen e drogës. Thënë kështu, ka gjithashtu një nga ansamblet më të veshura në historinë e filmit britanik. Është në “Brit Pop Britain” në ekranin e madh, me një Ewan McGregor mjaft të dobët, të droguar dhe veshur me jelekë të stilit ‘grunge’, këmisha të gjera, bluza mustardë, xhaketa të gjera, pantallona cargo dhe pantallona të shkurtra. Oh, dhe ka edhe kokën e McGregor me flokë portokalli.

7. CALL ME BY YOUR NAME (2017)

Nëse ka ndonjë film tjetër përveç “The Talented Mr Ripley” që mund t’ju mësojë se si të bëni veshjen verore, ai është “Call Me By Your Name”. Duke u fokusuar në marrëdhënien midis Oliverit të Armie Hammer dhe Elio të Timothée Chalamet, filmi është i bazuar në Lombardi, Itali. Dhe me një histori tërheqëse dhe të trazuar dhe kolonën zanore të Sufjan Stevens që përputhet, vjen një departament yjor i garderobës. Pantallona të shkurtra Adidas, këmisha me mëngë të shkurtra me jakë të hapur dhe nuanca pastel përbëjnë një atmosferë përgatitore të viteve 1980 që duam për veshjet tona të verës.

8. NORTH BY NORTHWEST (1959)

“North By Northwest” i Alfred Hitchock, me Cary Grant, Eva Marie Saint dhe James Mason është një klasik kinematografik dhe tregon historinë e një drejtuesi reklamash të Nju Jorkut në arrati. Ajo që ka gjithashtu është një kast burrash të veshur tepër mirë. Portretizimi i Roger Thornhill nga Grant e pa atë të veshi të njëjtin kostum (nga “Savile Row tailors Kilgour”) për pothuajse të gjithë filmin, i cili është ndoshta një nga më të mirët në historinë e filmit falë përshtatjes së tij të shkëlqyer. Më pas është Eva, me kostumet e saj prej gëzofi, gjerdanet me perla dhe fustanet elegante të kuqe është një përzierje si Miu Miu-Prada.

9. THE GRAND BUDAPEST HOTEL (2014)

Në vitin 2014, Wes Anderson publikoi “The Grand Budapest Hotel”, fitues i çmimit Oscar. Ai i qëndroi estetikës së tij tipike të nuancave të pasura pastel, grupeve të detajuara thelbësisht dhe personazheve të ulur në buzë të çmendurisë dhe është një nga të preferuarat tona kinematografike. Por janë kostumet që na bëjnë t’i veçojmë. Djaloshi i ziles në veçanti është një i preferuar, i cili u kanalizua nga Tyler, The Creator në Grammy. Më pas është Ralph Fiennes me uniformën e tij të guximshme vjollce dhe Jeff Goldblum me një kostum me jakë xhakete të lartë. Hyjnore.

10. CLUELESS (1995)

Ndërsa shumica e njerëzve mendojnë për “Clueless” për çorapet e bardha deri tek kofshët të Cher dhe të Dionne Davenport, ka më shumë se kaq. Veshjet për meshkuj që ofrohen, megjithëse janë të pakta, janë mjaft të mira. Në fakt, vitet 1950 i përshtaten më së miri. Mendoni Paul Rudd me këmisha të mëdha dhe xhinse me këmbë të gjera dhe Donald Faison me beretë dhe stoli për të rivalizuar atë të Ice T.

11. LA HAINE (1995)

“La Haine” është një film francez dramaktik bardh e zi i shkruar, i bashkërenduar dhe drejtuar nga Mathieu Kassovitz. Ai fokusohet jo te bukuria e Parisit, por ndryshe e kundërta: shtresa e ulët. Një grup i larmishëm racor të rinjsh të bllokuar në shtresën e ulët ekonomike dhe sociale të Parisit janë protagonistët dhe kostumet e tyre janë diçka që të kënaq. Secili i apasionuar pas kulturës amerikane të hip-hop-it, do të shihni të gjitha markat e mëdha si Nike, Carhartt, Everlast, Reebok, Lacoste dhe veshje sportive me bollëk.

12. SINGIN’ IN THE RAIN (1952)

Një nga veshjet më klasike mashkullore që është parë ndonjëherë në ekran, ndoshta arsyeja që veshjet e Gene Kelly-t kanë mbetur kaq të përjetshme është se pavarësisht se kishte të bënte me ardhjen e “Talkies” në Hollywood, “Singin’ In The Rain” u filmua në vitet ’50 dhe kostumet i pasqyrojnë të dyja. Kjo mund të shihet më së miri në dy veshjet e mia të preferuara të filmit: rrobaqepësia e këndshme e Gene Kelly-t me ngjyra vizatimore në sekuencën e ëndrrave dhe ansambli i tij krejt i bardhë i mbrëmjes (me kapelën që kombinohet) në fillimin e skenës kulmore të “zbulimit”.

13. ON THE WATERFRONT (1954)

Charley Malloy (Rod Steiger, çdo centimetër i gangsterit të viteve pesëdhjetë me pallto dhe ‘trilby’) i lutet vëllait më të vogël Terry (Marlon Brando) të heshtë, në pjesën qendrore të klasikut të Elia Kazan të vitit 1954. Fatkeqësisht, të paktën për Charley-n, Terry zgjedh Palookaville, duke e lënë vëllain e tij të madh në grep. Distanca mes dy burrave nuk ka qenë kurrë më e madhe dhe kinemaja, deri më sot, rrallëherë është dukur kaq e mirë.

14. GUYS AND DOLLS (1955)

Këndimi i Marlon Brandos mund të mos ketë qenë një pjesë e mirë e bashkë-yllit të tij Frank Sinatra në adaptimin e filmit të këtij muzikali në “Broadway”, por kostumi i tij nuk mund të anashkalohej. Siç mund të prisni nga një film për mafiozët në vitet pesëdhjetë, ka shumë vija, shpatulla të gjera dhe këmisha të errëta të veshura me kravata të lehta e të holla.

15. FUNNY FACE (1957)

I urryer nga kritikët dhe i injoruar nga audienca kur u publikua për herë të parë, muzikali “Funny Face” u shpëtua nga fatkeqësia e turpshme nga suksesi i madh i “My Fair Lady”. Duke shfrytëzuar sa më shumë paraqitjen e Audrey Hepburn, ai u ripublikua në vitin 1964 dhe pjesa tjetër është histori.

Vetë filmi nuk është aq i ndryshëm nga “My Fair Lady”, pasi Hepburn shndërrohet nga asistente e shitjes në një librari alternative të fshatit Greenwich në një supermodele në Paris. Jo çuditërisht në një film për industrinë e revistave të modës rrobat vjedhin ekranin.

16. A BOUT DE SOUFFLE/BREATHLESS (1960)

Me pak më shumë se nuanca, syze dielli të errëta, një cigare shumëvjeçare dhe “New York Herald Tribune” të mbështjellë nën krahun e tij, Jean-Paul Belmondo rrezatonte gjakftohtësinë pariziane si Michel në “Breathless”, klasikja e vitit 1960 për një kriminel dhe të dashurën e tij amerikane (Jean Seberg ). Filmi, i pari i Jean-Luc Godard, duhej të bëhej për një këngë dhe kështu Belmondo ishte përgjegjës për kostumet e tij. Duke zgjedhur kostume të denja për Bogart, kravata dhe pallto, ai u bëri shenjë mafiozëve amerikanë të messhekullit që personazhi i tij aspironte të ngjante dhe padashur vulosi imazhin e heroit të valës së re përgjithmonë. Rrobat, në fund të fundit, nuk kërkojnë titra.

17. ROCCO AND HIS BROTHERS/ROCCO E I SUOI FRATELLI (1960)

Pak mashtruese, pasi është pothuajse e pamundur të imagjinohet Alain Delon të duket diçka tjetër veçse verbues, çfarëdo që regjisori Luchino Visconti kishte zgjedhur për ta veshur atë, por ky klasik i kinemasë italiane të pasluftës rrëshqet nga elementët kryesorë të veshjeve për meshkuj si shumë postime të “ikonave të stilit” në Instagram.

18. PURPLE NOON/PLEIN SOLEIL (1960)

Mund të tingëllojë pretencioze t’u referohesh filmave në gjuhë të huaj me titujt e tyre origjinalë, por meqenëse ky prodhim franko-italian i vitit 1960 me regji nga René Clément u rititullua tmerrësisht “Purple Noon” për publikimin e tij anglofon, ai zakonisht përmendet me titullin origjinal, “Plein Soleil”. Me Alain Delon në rolin e tij më të pashëm, është një përshtatje e romanit të Patricia Highsmith, “The Talented Mr Ripley” me Delon në rolin e njëjtë, një rol që e bëri atë një yll.

Por ylli i vërtetë i filmit është garderoba e Delon, e dizenjuar nga Bella Clément. Herën e parë që ne e shohim atë si Ripley, ai është pa sforcim i lezetshëm me një këmishë blu të çelët me kopsa, xhinse krem dhe këpucë kamoshi kafe Gucci. Në një skenë tjetër, ai ka një këmishë stili Havai me stampa. Dhe kur ai shëtit nëpër Romë me një kostum të bardhë, ai është ndoshta i vetmi burrë që i shpëton ndonjëherë duke veshur këmishën e tij të hapur deri në bel. Padyshim që Delon është aq i pashëm sa mund të ikë duke veshur një çantë kosh ose, në të vërtetë, praktikisht asgjë, siç dëshmohet në skenën e tij në timonin e jahtit me vetëm një palë xhinse krem, një nga imazhet më ikonike në kinema.

19. LA DOLCE VITA (1960)

Ndërsa imazhi ikonë nga epika hedoniste shtatë ditore e Federico Fellini-t mund të jetë Anita Ekberg (si Sylvia) e veshur me atë fustan të zi në shatërvanin e Trevit, për ne ishin veshjet e Marcello Mastroianni-t që justifikojnë vërtet Oscarin e filmit të vitit 1961 për kostografinë më të mirë. Ndoshta asnjë personazh tjetër në asnjë film tjetër nuk ka bërë më shumë për të krijuar pamjen klasike italiane për meshkujt, nga kostumet e holla deri te këmisha të veshura me mansheta me madhësi të mëdha dhe toptha. Ndoshta ylli i garderobës së Mastroianni janë nuancat e tij: “Persol 649s” (një stil që mund ta blini edhe sot).

20. BULLITT (1968)

Fitues i çmimit të akademisë në 1968 “Bullitt”, me regji të Peter Yates, është një përrallë klasike e policit të mirë, shefit të turmës së keqe, me Steve McQueen në rolin e Frank Bullitt. Përveç që ka një nga skenat më legjendare të ndjekjes së makinave në historinë e filmave ‘thriller- action’, mes Bullitt në një “Ford Mustang GT” të vitit 1968 dhe dy vrasësve të armikut në një “Dodge Charger R/T” të vitit 1968 lart e poshtë “Russian Hill” në San Francisko, filmi është gjithashtu i shquar për kostumografinë e shkëlqyeshme.

Pavarësisht nëse është jaka e tij blu e veshur me një xhaketë ‘tweed’ gri, jaka e kombinuar me një pallto me ngjyrë guri ose kombinimi i bluzës me jakë shall dhe këmisha ‘Oxford’, është një histori e trikotazheve të forta nga fillimi në fund. Këllëfi i armës që personazhi i McQueen-it vesh me stilin e tij marinar mund ta blini në internet, nëse dëshironi të kanalizoni Frank Bullitt-in tuaj të brendshëm.

21. MAYERLING (1968)

Regjisori Terence Young njihet më së shumti për tre filmat e tij për “Bond – Dr No”, “From Russia With Love” dhe “Thunderball” dhe Lois Maxwell (“Miss Moneypenny”) pohoi se ai i mësoi Sean Connery-t si të ecë, si të flasë, madje edhe si të hajë. Në të kundërt, “Mayerling” është një dramë e vendosur në kulmin e perandorisë së Habsburgëve, kur Austria ishte një nga fuqitë e mëdha dhe Vjena një nga gjykatat më vezulluese në Europë. Askush këtu nuk kishte nevojë të mësohej se si të hante, pasi vetë jeta ishte një shprehje e sjelljeve të përsosura.

I vendosur në vitet 1880, filmi pasqyron kulmin ekstravagant të uniformës së veshjes si shprehja përfundimtare e veshjeve për meshkuj dhe Omar Sharif rrëshqet nëpër salla vezulluese të ballos me xhaketa të bardha të rrëmujshme të shoqëruara me breza dhe medalje. Efekti është luksoz edhe pse efekti sot anon disi drejt asaj që është quajtur “diktatori elegant”.

22. THE THOMAS CROWN AFFAIR (1968)

Versioni origjinal i vitit 1968 luajti Steve McQueen duke jetuar jetën që ne të gjithë duam: biznesmen milioner, sportist, hajdut dhe njeriu i vetëm në histori që përdor shahun si paralojë. Dhe një kriminel nuk është dukur kurrë më me stil. Kjo shënoi kalimin e McQueen nga ikona rebele në veshje për meshkuj. Ironikisht, roli fillimisht iu ofrua Sean Connery-t, i cili e refuzoi atë, një veprim për të cilin ai pranon se është penduar që atëherë.

Uniforma e punës e personazhit të titullit është një kostum me tre pjesë të prera në mënyrë perfekte me një këmishë blu me lule misri, e pajisur me një “Patek Philippe” dhe “Rolls-Royce Silver Shadow”. McQueen gjithashtu prodhon atë që duhet të jetë lojtari më i lezetshëm i golfit i parë ndonjëherë, ndërkohë që askush nuk është dukur aq i mirë me një thurje “Beach Buggy” dhe “Aran”. Edhe fundi është i lezetshëm. Në fund të fundit, kur dukesh kaq mirë, mund të kesh çdo gjë.

23. THE GO-BETWEEN (1971)

“E kaluara është një vend i huaj, ata i bëjnë gjërat ndryshe atje”, mund të ishte po aq lehtësisht motoja e departamentit të veshjeve të “The Go-Between” sa edhe rreshtat e hapjes nga filmi i vitit 1971, i cili tregon historinë e një dëshmitari të ri të një afere të ndaluar. Thënë kështu, kostumi jeshil Lincoln i dhuruar nga Marian (Julie Christie qiellore) Leos në ditëlindjen e tij të 13-të, me jakën e tij Peter Pan dhe kravatën e mëndafshit, duket se nuk ka gjasa të humbasë ndonjëherë sharmin e tij. Nuk ka pasur kurrë një pamje më të mirë, pjesërisht Princi Xhorxh, pjesërisht Robin Hood, në pikat e shoqëruara me një biçikletë jeshile të përshtatshme për të vrapuar me letra dashurie në një sfond veror.

24. THE GODFATHER PART II (1974)

Pse pjesa e dytë? Sepse ofron jo një, por dy afate kohore, duke bashkuar formalitetin e fillimit të shekullit të 20-të të Robert DeNiros me magjepsjen e viteve gjashtëdhjetë të Pacino-s. Kudo që shikoni, burrat janë të veshur për të vrarë ose për t’u vrarë.

25. THE TOWERING INFERNO (1974)

Një nga filmat më të suksesshëm të fatkeqësive të bëra ndonjëherë (u nominua për tetë çmime Oscar dhe fitoi tre dhe ishte filmi me fitimin më të madh të vitit 1974), “The Towering Inferno” zhvillohet në San Francisko dhe përfshiu, ju e keni marrë me mend, një zjarr në një qiellgërvishtëse. Ai gjithashtu ka një nga kast të yjeve më të mirë të mbledhur ndonjëherë me William Holden, Faye Dunaway dhe Fred Astaire, si dhe Paul Newman dhe Steve McQueen (i vetmi film ku luajtën të dy së bashku).

Ajo që i bën kostumet të pabesueshme është se teksa është vendosur në hapjen e asaj që supozohet të jetë ndërtesa më magjepsëse, më e pasur në botë, është disko kulminante: ‘smoking’ me xhaketë të gjera me këmisha dhe papijone të mëdha, fishekzjarre, safari, xhaketa, shumë deve. Megjithatë, veshjet më të bukura janë ato të McQueen-it dhe Newman-it në bluzat e tyre të përshtatshme për epokën që bashkërendojnë me stilime ngjyrë kafe.

26. THE GREAT GATSBY (1974)

“Nuk kam parë kurrë më parë këmisha kaq të bukura!”, Daisy Buchanan (Mia Farrow) qan ndërsa Jay Gatsby (Robert Redford) i hedh artikujt e lartpërmendur nëpër dhomë me një turmë ngjyrash akulloreje, i veshur me një kostum të bardhë me tre pjesë me një jelek DB, këmishë blu me jakë peni dhe kravatë të verdhë. I vendosur në kulmin e teprimit mes luftrave, në këtë film Redford është mishërimi i një ‘playboy’ të viteve të njëzeta dhe flokëve me shkëlqim. Ashtu si “Singin’ In The Rain”, ajo që e bën kaq të veçantë këtë version të “The Great Gatsby” është përdorimi i ngjyrës, një paradë pastelësh si ëndrra. E ndërsa për kostumin e Redford-it me tri pjesë ngjyrë rozë të veshur me një këmishë me jakë ‘Winchester’ livando dhe kravatë vjollce, ndërsa qëndron pranë “Rolls-Royce Phantom I” të verdhë kanarinë. Për këtë është krijuar “Technicolor”.

27. THE MAN WITH THE GOLDEN GUN (1974)

Ndoshta më së paku “Roger Moore” nga filmat e “Roger Moore Bond” (komedia e pacipë është pakësuar në këtë film), “The Man with the Golden Gun” është gjenial për shkak të stilit personal të superspiunit në të. Shkurtimisht, është kulmi i viteve të shtatëdhjeta: këmisha që ekspozojnë gjoksin, kravata të ndezura dhe kapëse. Megjithatë, ndoshta më e rëndësishmja, ky është i vetmi film i Bond-it që përmban jo një, por dy nga xhaketat safari gati legjendare, të përshtatshme për epokën e Moore. Këtu shpresojmë që Tom Ford ta ringjallë këtë për kastin e fundit të Daniel Craig.

28. BARRY LYNDON (1975)

Vetëm me sukses modest kur u publikua, sot ky adaptim i romanit të shekullit të 19-të nga William Thackeray konsiderohet gjerësisht si kryevepra e Stanley Kubrick. Ryan O’Neal luan antiheroin me të njëjtin emër, i cili kalon nga varfëria në Irlandë në një martesë verbuese me konteshën e Lyndon, të luajtur nga bukuroshja e paimagjinueshme Marisa Berenson (‘MTA’ origjinale).

Kubrick e ndezi filmin për ta bërë të duket si një pikturë vaji e shekullit të 18-të dhe kjo ndihmon për të theksuar kostumet magjepsëse të periudhës me pellgje drite që bien mbi dantella, fustanellë prej kadifeje, duke u dhënë burrave diçka të hijshme të mbështjellë me çorape mëndafshi.

29. JAWS (1975)

Kur nuk jeni të zënë duke u shpërqendruar nga peshkaqeni i madh, hidhini një sy me vëmendje veshjet e Roy Scheider si shef policie Martin Brody përgjatë nofullave origjinale, për mendimin tim, një nga veshjet më të mëdha të personazheve mashkullore në histori. Dhe një nga arsyet pse është kaq e mrekullueshme është se sot është plotësisht i afërt dhe të ngjall zili: këmisha të stilit të peshkatarit të rrëshqitura nën këmisha të rrobave të punës dhe të veshura me xhinse me këmbë të drejta, bluza me mëngë të shkurtra, bluza marinari dhe pantallona të shkurtra ‘chino’ me bel të lartë, dhe ndoshta më e lakmueshme nga të gjitha, specifikat serioze të aviatorëve të Scheider-it të viteve shtatëdhjetë. Është një përzgjedhje aq e mirë, sa stilisti amerikan Michael Bastian publikoi një koleksion të tërë të frymëzuar prej tij për pranverën e vitit 2007.

30. NEW YORK, NEW YORK (1977)

Të dyzetat e pasluftës shpesh përfytyrohen si një kohë shtrëngimi, racionimi dhe dëshpërimi. “New York, New York”, skicimi i marrëdhënies së trazuar të muzikantit të jazz-it Jimmy Doyle (Robert De Niro) dhe këngëtares Francine Evans (Liza Minnelli), me regji nga Martin Scorsese, i sjell ngjyra asaj kohe. Shikoni De Niron që ka veshur më shumë kostume në formë kutie, kravata të gjera dhe këmisha me printe sesa mund të tundi saksofonin.

31. GREASE (1978)

Të gjithë e kanë parë “Grease”, filmin me fitimin më të madh të vitit 1978. Danny Zuko (John Travolta) me bluzën e tij të bardhë dhe xhaketat e zeza të lëkurës “T-Bird” duhet të jetë një nga pamjet më ikonike në historinë e filmit. Është ekuacioni më themelor i freskisë në veshjet e meshkujve. Pamja ime e preferuar është ndoshta më e thjeshta,  pikërisht në finale, gjatë “You’re The One That I Want”, Travolta kalon si gjarpër nëpër rrugëtimin e fantazmave në panair me një bluzë të zezë të ngushtë, pantallona të zeza të shkurtuara, çorape të bardha dhe të zeza të thjeshta ‘Derbys’. Djali është ‘zjarr’! Momenti që filloi karrierën e tij si një nga lëvizësit më të fuqishëm në Hollywood. I vetmi person në atë kohë që mund ta kishte kryesuar këtë mund të ketë qenë Elvis Presley, i cili thuhet se ka refuzuar një pjesë në film.

32. ALIEN (1979)

Përveç një shpërthimi John Hurt, thriller hapësinor i Ridley Scott shkatërroi nocionin se e ardhmja do të dukej si diçka që mund të ëndërronte një “Bacofoil”. Duke filluar me zgjimin e papritur të ekuipazhit në një lojë sportive të dëshmuar për të ardhmen, angazhimi i “Alien” për të rikthyer hapësirën në tokën e të mundshmeve në krahasim me atë thjesht fantastike ishte një ndryshim i lojës.

33. AMERICAN GIGOLO (1980)

I konsideruar si filmi që i solli famë globale Giorgio Armani (i cili më pas do të dominonte skenën e veshjeve për meshkuj si stilisti më i lezetshëm i viteve tetëdhjetë), eskorta befasuese e Richard Gere në “American Gigolo” u bë mishërimi i stilit të meshkujve për dekadën. Nga palltoja e tij me rripa deve, tek këmisha me xhepa të dyfishtë dhe stili i xhinsve, të gjitha janë seriozisht të sofistikuara, madje edhe mbathjet e tij janë me stil.

34. SCARFACE (1983)

Me shumë mundësi, përzgjedhja më e fortë e këmishave të parë ndonjëherë në një film të vetëm, “Scarface” sjell atmosferën e gjallë, të mbytur nga dielli, paksa të djersitur të Miami të viteve tetëdhjetë. Dhe nuk është vetëm Tony Montana (Al Pacino) që përfaqëson qytetin në të gjithë lavdinë e tij gangsterësh me qafë të hapur, stili mashtron edhe shtesat e tjera. Adhurues të këmishave mëndafshi, ky është filmi për ju.

35. WITHNAIL AND I

Është Londra, është fundi i viteve gjashtëdhjetë dhe dy aktorë alkoolikë, “I” i shqetësuar (Paul McGann) dhe “Withnail” (Richard E Grant), marrin një pushim restaurues në një vilë në pronësi të xhaxhait gay të Withnail-it. Monty (Richard Griffiths). Udhëtimi i tyre zbret në një vitrinë të më të këqijave të fshatit britanik.

“Ky kostum u pre nga “Hawkes” e Savile Row”, thotë “Withnail”, duke menduar për një pasqyrë të pluhurosur, një tabaka të tejmbushur hiri dhe shpërndarësin e tij të drogës. Dhe kështu përfundon skena e vetme më e mirë e kinemasë me zhvendosje klasore. Koleksioni rustik i punuar me dorë i “I” është një mësim për elegancën rurale.

36. LEON (1994)

Në thrillerin e aksionit me stil të Luc Besson, Jean Reno mbron një të re Natalie Portman nga policët e korruptuar dhe shpërndarësit e drogës që vranë familjen e saj. Si vrasës me vrasës, Jean Reno nuk kishte nevojë të bënte performancën e një karriere, kostumi i tij kishte bërë pjesën më të madhe të punës përpara se të thoshte një rresht. Por, pavarësisht se duket si një ekstra në reklamat e Eric Cantona-s në Kronenbourg, me Henley me mëngë të gjata me kopsa dhe mbajtëse, nuanca të qarta dhe pantallona të gjera të rënda me çorape të bardha, që lëkunden në kyçin e këmbës, pamja e Leon është kreativ prototip i Hoxton. Në të kundërt, kostumi ngjyrë bezhë i papërshtatshëm i zv/shefit të skuadrës Gary Oldman me këmishë me qafë të hapur është shprehja më e qartë e kinemasë e banalitetit të së keqes. Dhe duke folur për kontrastet, rezervoni një mendim për personazhin e Oldman në një tjetër klasik Besson “The Fifth Element”. E keqja? Sigurisht. Banale? Me gardërobë nga Jean-Paul Gaultier, sigurisht jo.

37. CASINO (1995)

Sharon Stone me bollëkun e saj të peliçeve dhe fustaneve me rruaza mund të tërheqë pjesën më të madhe të vëmendjes vizuale në këtë epikë të gangsterëve të Vegasit, por Robert De Niro si pronari i kazinosë “Sam “Ace” Rothstein” vjen në vend të dytë. Hidhni një sy në karuselin e tij të syzeve të diellit shumë të lezetshme.

38. SWINGERS (1996)

Për një komedian dhe aktor pa punë, respektivisht Jon Favreau dhe Vince Vaughn me siguri arrijnë të vishen mirë në “Swingers”. Një klasë master në veshje për meshkuj të viteve nëntëdhjetë, prisni shumë këmisha ‘bowling’ të zbërthyera të veshura mbi jelek të bardhë.

39. ROMEO + JULIET (1996)

Kaq shumë këmisha koktej me lule, të hapura në gjoks, në kaq pak kohë. Përshtatja e pasur e Baz Luhrmann-it të historisë legjendare të dashurisë së Shekspirit, duke lëvizur aksionin nga Verona e shekullit të 16-të, Itali në “Verona Beach” të viteve të nëntëdhjeta. LA është kulmi i Versace: i pasur, i qetë dhe seriozisht seksi.

40. THE THOMAS CROWN AFFAIR (1999)

Ribërja jashtëzakonisht seksi e “The Thomas Crown Affair” luan Pierce Brosnan në kulmin e fuqisë së tij drejtuese si hajduti titullar i artit dhe playboy, duke zëvendësuar Steve McQueen të origjinalit. Është përmendur gjerësisht se gjatë kohës së tij si James Bond, Brosnan-it iu ndalua kontraktualisht të mbante kravatë të zezë në ndonjë film tjetër. Megjithatë, për ta kapërcyer këtë në skenën e famshme të veshjes bardh e zi, Crown vesh smoking-un e tij blu mesnate me papionin dhe kopsën e sipërme të zbërthyer, duke e bërë kështu kravatën e zezë jo të vërtetë. I zgjuar dhe, natyrisht, jashtëzakonisht elegant.

41. THE TALENTED MR RIPLEY (1999)

Një tjetër ribërje epike nga viti 1999, ky version i Plein Soleil të viteve ’60 luajti të rinjtë amerikanë Matt Damon, Jude Law dhe Gwyneth Paltrow në rolet kryesore. Me ngjyrat e përforcuara të rivierës italiane si sfond, garderoba është përgatitore thelbësore e “Fifties Ivy League”, me Law dhe Damon me kostume të holla të errëta sportive, bluza ‘polo’ me mëngë të gjata me kopsa dhe këmisha plot ngjyra në plazh.

42. FIGHT CLUB (1999)

Rregulli i parë i “Fight Club” është se rrobat janë gjëja më e mirë në “Fight Club”. Dhe rregulli i dytë? Epo, nëse e dini, ju e dini. Filmi me regji të David Fincher shquhet si një nga filmat përcaktues të viteve nëntëdhjetë, i ndihmuar dhe nxitur në një masë jo të vogël nga veshjet e veshura nga antiheroi Tyler Durden (Brad Pitt). Garderoba u krijua nga stilisti legjendar i kostumeve Michael Kaplan (ai gjithashtu ka “Blade Runner”, “Se7en” dhe rindezjen e “Star Trek” në CV-në e tij) dhe Pitt duket sikur ka bastisur dyqanin e rrobave të përdorura të Tony Montana në Miami në vitin 1983. Ishte ‘grungey’ , i ndyrë, anti-modë dhe krejtësisht, jashtëzakonisht i lezetshëm. Ishte një vështrim që thoshte, për të huazuar një frazë nga Durden, “Ti je m*t që këndon dhe kërcen gjithë botën”. Në anën e mirë të fjalës.

43. AMERICAN PSYCHO (2000)

Nëse e keni lexuar librin e “American Psycho”, shkruar nga Bret Easton Ellis, do të kuptoni pse veshjet e protagonistit të adaptimit të filmit, Patrick Bateman (luajtur nga Christian Bale), janë kaq të jashtëzakonshme: mes vrasjes së njerëzve të panumërt (gjoja) personazhi nuk mund të ndalojë së foluri për markat, modën dhe detajet e zakonshme të asaj që ai vesh në baza ditore. Dhe ndërkohë që ky obsesion zvogëlohet deri në një farë mase në film, ka pak personazhe të trilluar që janë më të përqendruar në rrobat që veshin, kështu që ka kuptim vetëm që kohë dhe përpjekje e pamasë të kalojnë në pamjen e tij në ekran. Për këtë qëllim, veshjet e Bale janë të shkëlqyera, duke goditur në skenën e stilit të tepërt dhe të ashpër të viteve ’80 që përcaktoi burrat që punonin në “Wall Street” në atë kohë.

44. A SINGLE MAN (2009)

I pakënaqur me faktin se ishte stilisti më i përfolur i të parëve të parë, Tom Ford mori pak kohë larg pasarelës për të drejtuar filmin e tij të parë artistik, “A Single Man”, në vitin 2009. Duke shfaqur një kast të gjithë yjeve, duke përfshirë Colin Firth si profesori i universitetit në konflikt me filmin, Julianne Moore si shoqen e tij më të mirë, Nicholas Hoult si studenti i tij, Matthew Goode si ish i dashuri i tij dhe supermodelja Jon Kortajarena, filmi bashkon në mënyrë të përsosur botën e modës dhe filmit në stilin ëndërrimtar të viteve gjashtëdhjetë.

45. CRAZY, STUPID, LOVE (2011)

Kur bëhet fjalë për komedi romantike, shumica zakonisht janë të orientuara drejt një audiencë femërore. “Crazy, Stupid, Love” e ndryshoi skenarin, jo vetëm duke luajtur dy aktorë kryesorë të lezetshëm (Steve Carell dhe Ryan Gosling), por gjithashtu duke i kthyer trojet tradicionale mbi kokën e tyre. Jo vetëm që gratë janë nën kontrollin e historisë këtu (as Julianne Moore dhe as Emma Stone nuk po presin duke pritur që burrat të bëjnë një lëvizje), por ky film ka ndoshta montazhin më të mirë të rindërtimit me në qendër mashkullin, i angazhuar ndonjëherë në celuloid. Ai gjithashtu e çimentoi Gosling-un jo vetëm si mbretin e një vale të re udhëheqësish të Hollywood-it, por edhe si një ikonë të stilit të mirëfilltë.

46. DRIVE (2011)

A ka ndonjë personazh tjetër mashkull në “Drive” përveç Ryan Gosling? A na intereson edhe nëse ka? Në fund të fundit, është mëndafshi ekstrem i asaj xhakete prej sateni të bardhë me tegela që bie në sy me të vërtetë në kujtesë  edhe përpara dhunës intensive, dritave sensacionale neoni dhe murmuritjes torturuese mes tij dhe Carey Mulligan. E zbukuruar me stil akrep, frymëzuar nga vitet pesëdhjetë, një xhaketë suvenirësh koreane nga trashëgimia e modës, xhaketa e lehtë e spërkatur me gjak e Gosling ka frymëzuar veshjet e meshkujve dhe femrave që atëherë.

Që të mos harrojmë shumë fitore të tjera të stilit që kostumografja Erin Benach dha për personin e tij: çizmet ‘Madison’, syzet e diellit ovale, dorezat lëkure. Dëshira e “Drive” për nostalgjinë e viteve tetëdhjetë dhe androgjininë ka ende një ndikim në shumicën e garderobave të punës së ekipit GQ sot. (Dhe sa për informacion, legjendarët Bryan Cranston dhe Ron Perlman janë të dy anëtarë të kastit të “Drive”, por a mund të mbani mend çfarë kishin veshur ata? As ne.)

47. HER (2013)

Ashtu si shumë trillera fantastiko-shkencor, eksplorimi i Spike Jonze për rreziqet e inteligjencës artificiale është aq i fuqishëm dhe tërheqës sa duket sikur është krejtësisht, tmerrësisht i mundur. I vendosur në një të ardhme jo shumë të largët në Los Anxhelos, filmi ndjek shkrimtarin profesionist të kartave Theodore Twombly (Joaquin Phoenix) teksa bie në dashuri me sistemin e tij të ri operativ të stilit Siri, Samantha (me zërin e Scarlett Johansson), pas divorcit të tij dhe pasojat jo vetëm për të, por ndoshta edhe për njerëzimin. Ajo që e bën këtë stil kaq të lezetshëm është se në vend që të shkojnë për një pamje të moshës super-hapësinore, rrobat në këtë version të së ardhmes janë mjaft të rikthyera: pantallona me palosje me bel të lartë, këmisha me jakë, kostume, mustaqe, të gjitha këto kanë hyrë në modën e zakonshme për meshkujt që nga publikimi i filmit, duke e bërë këtë të ardhme distopike të ndjehet më afër se kurrë.

48. KINGSMAN: THE SECRET SERVICE (2014)

Duke marrë parasysh se filmi përqendrohet në një agjenci imagjinare (gjoja) të spiunazhit me bazë në dyqanet e rrobaqepësve të “Kingsman” në Savile Row, do të prisnit që kostumi të ishte super i mprehtë në këtë thriller me Colin Firth, Taron Egerton dhe Samuel L Jackson. Jo vetëm që rrobaqepësia “Huntsman” në 11 “Savile Row” u përdor si pjesë e jashtme për selinë e agjencisë së spiunazhit, por marka gjithashtu ofroi kostume për filmin dhe u bashkua me ‘e-tailer’ “Mr Porter” dhe regjisorin e filmit Matthew Vaughn (i cili zgjodhi “Huntsman” pasi ka qenë klient atje që në moshën 18-vjeçare) për të krijuar një koleksion ekskluziv të Kingsman që fansat e filmit mund ende ta blejnë. Nëse jeni më shumë për aksesorët, do të jeni të interesuar të dini se prodhuesi legjendar londinez i kapelave “Lock & Co” ofroi aksesorët e kokës.

49. THE MAN FROM UNCLE (2015)

Rifillimi i shkëlqyeshëm dhe elegant i Guy Ritchie-t i serialit klasik televiziv me të njëjtin emër luajti Henry Cavil në rolin e agjentit amerikan të CIA-s Napoleon Solo, përballë Armie Hammer si partneri i tij i shqetësuar, i kthyer në armik, operativi rus i KGB-së, Illya Kuryakin. I vendosur në një sfond të stilizuar uber të viteve gjashtëdhjetë, ky film është i mbushur me kostume të hijshme, xhaketa kamoshi, ndarje anësore të patëmetë dhe syze dielli. Dhe veshjet e grave janë po aq të mira: ka edhe disa veshje serioze të mira të modës nga Alicia Vikander këtu. Nëse jeni adhurues i James Bond-it dhe/ose “Mad Man” të epokës së Sean Connery-t, kjo padyshim ia vlen të shtohet në listën tuaj të filmave për t’u parë.

50. DUNKIRK (2017)

Ndërsa shumica e personazheve në nderin e jashtëzakonshëm të Christopher Nolan për evakuimin masiv gati të mrekullueshëm të trupave aleate nga plazhet e Normandisë në vitin e parë të Luftës së Dytë Botërore kryesisht e kalojnë kohën e tyre me uniforma ushtarake, ka disa bluza peshkatarësh shumë të lakmueshme. Gjithashtu në përzierje. Mbi të gjitha, yjet e rinj si Fionn Whitehead dhe Harry Styles, patën një nga shtigjet më elegante të premierës në historinë e filmit.

Më shumë