A keni provuar ta fikni dhe ta ndizni përsëri? Si të mposhtim zemërimin ndaj teknologjisë!
Në prill 2015, një burrë i quajtur Lucan Hinch nga Kolorado, SHBA, e çoi laptopin e tij në një rrugicë pas vendit të tij të punës dhe e qëlloi tetë herë me një pistoletë 9 mm. Kur u mor në pyetje, Hinch, i cili drejtonte një dyqan çaji dhe barna organike me të dashurën e tij, i tha policisë se ishte aq i frustruar me kompjuterin e tij saqë kishte “arritur masën kritike“. “Ishte e lavdishme,” tha ai më vonë për Los Angeles Times për shkatërrimin e Dell XPS 410 të tij tre-vjeçar. “Engjëjt kënduan lart.”
Diku tjetër, incidentet e raportuara të tërbimit ndaj teknologjisë që ka arritur “masë kritike” kanë përfshirë pronarin e restorantit që hodhi laptopin e tij në një fritezë, bankierin që u përpoq të hidhte laptopin e tij nga dritarja pa hapur më parë dritaren dhe gjermanin që hodhi PC-n e tij në rrugë, duke mërzitur fqinjët e tij në mes të natës – vetëm për t’u lënë i lirë nga policia e Hanoverit. “Kush nuk ka dashur ta bëjë këtë?” arsyetoi oficeri në detyrë.
Shumë prej nesh kanë qenë në këtë situatë. Sipas një raporti nga Intel, tetë nga 10 të rritur amerikanë i janë nënshtruar zemërimit ndaj teknologjisë, me 62 % që kanë pranuar se kanë bërtitur dhe sharë me zë të lartë, 29 % kanë goditur mousin e kompjuterit dhe 24 % kanë goditur ekranin ose tastierën e tyre.
Nuk është e shëndetshme. Dhe nuk duhet të jetë në këtë mënyrë. Jo nëse ndiqni udhëzuesin tonë të dobishëm për t’u marrë me stresin e shkaktuar nga teknologjia – dhe për të shmangur tërbimin ndaj aparaturave.
1. Kini pak vetëkontroll
Përveç humbjes së dinjitetit, tërbimi ndaj teknologjisë ka shumë më tepër gjasa të rezultojë në dëmtim të pronës tuaj ose vetes sesa të bëjë gjithçka për të rregulluar problemin. Merrni shembull nga ky shkrimtar, i cili dikur goditi me grusht një iMac G3 të fillimit të viteve 2000 nga tavolina e tij dhe përfundoi duke bërë rreze X nga një dëmtim të dorës që ende e shqetëson 22 vjet më vonë.
Pranoni që nuk jeni vetëm. Po, kompjuteri juaj është jashtëzakonisht i ngadaltë dhe nuk bashkëpunon me afatin tuaj, printeri i zyrës thotë “bllokim letre” kur nuk ka bllokim letre dhe një email është ngecur në kutinë dalëse – dhe është vetëm 9:45 e mëngjesit të hënën. Por ju nuk jeni i vetmi person të cilit i kanë ndodhur këto gjëra.
Një studim thotë se miliona njerëz përjetojnë dy lloje dështimesh teknologjike çdo ditë, ose 40,800 incidente gjatë jetës së tyre. Pra, nuk jeni veçuar. Eshte normale.
2. Kupto pse je i inatosur
Apple – është kryesisht Apple – ka bërë një punë të mahnitshme në personalizimin e kompjuterit personal. Tani ne e personalizojmë teknologjinë tonë në nivele të shumta, nga fontet tona te faqeshënuesit tanë e deri te mbrojtësit e ekranit të familjeve tona. Ne madje flasim me teknologjinë tonë (“OK Google…”). Rezultati është se ne mund të harrojmë se pajisjet tona janë aparatura. Ne habitemi kur ata nuk bëjnë atë që duam ne dhe, si fëmijë të pabindur, ne zemërohemi me ta.
Tërbimi ndaj teknologjisë tani është më i zakonshëm se zemërimi në rrugë. Dallimi është se tërbimi në trafik i drejtohet personit që drejton makinën, jo makinës. Arsyeja pse zemërimi i teknologjisë ndihet kaq personal është sepse teknologjia është bërë një zgjatim i vetes sonë, kështu që ne e marrim atë personalisht kur shkon keq. Por kjo është qesharake. Ato janë makineri.
3. Hiqini AirPods dhe largohuni nga kompjuteri
Me siguri i keni dëgjuar më parë të gjitha këshillat për zbritjen nga gremina të xhindosjes. Por kjo nuk e bën atë më pak të vlefshëm. Merr fryme thelle. Numëroni mbrapsht nga 10. Bëni një xhiro rreth lagjes. Shkoni të ankoheni tek kolegu/partneri/fëmija juaj.
Praktikimi i kujdesit për veten mund të ndihmojë gjithashtu. Një nga arsyet kryesore që ju jeni të inatosur me kompjuterin tuaj ka të ngjarë të jetë se keni kaluar shumë kohë në kompjuterin tuaj. Hulumtimi i bërë nga një zinxhir palestre sugjeron se më shumë pushim, joga dhe stërvitje në palestër mund t’ju ndihmojnë të mohoni inatin teknologjik përpara se të rritet.
Nëse vërtet nuk mund të largoheni, provoni të hapni një dokument bosh Word dhe të shkruani ankesën tuaj, sikur po rshkruani një e-mail me një departament IT. Shaj sa të duash. Përdorni një font vërtet të madh.
Përndryshe, drejtohuni në YouTube dhe kujtojini vetes pse “Angry German Kid“, video virale që shfaq një fëmijë me të njëjtin emër duke bërtitur në kompjuterin e tij për ngarkimin shumë ngadalë dhe duke goditur vazhdimisht tavolinën me tastierë, duke i bërë çelësat të fluturojnë, ka arritur 6.1 milion shikime. Ndihesh më mirë tani?
4. Zmbrapsu shpesh
E njihni atë djalë në Bar Genius duke tundur kokën kur e pyesin: “Dhe a keni diçka që doni të mbështesni si tezë?” Mos u bëni si ai djalë.
5. Jini të mirë me departamentin e IT
Nëse vendi juaj i punës ka një departament IT, mos e ngarkoni zemërimin tuaj të teknologjisë mbi ta. Ata njerëz nuk paguhen për t’u bërtitur. Gjithashtu, ata kanë një radhë pune dhe me kënaqësi do t’ju vendosin në fund të saj. (Plus, newsflash: është mirë të jesh i mirë.)
“Ka gjithmonë nga ata njerëz që refuzojnë të provojnë asgjë, thjesht kërkojnë që ne të ngjitemi lart dhe ta rregullojmë problemin,” thotë Ian, një konsulent IT në një kompani mediatike. “Më pëlqen të eci ngadalë nëpër zyrën me plan të hapur, ta heq nga priza dhe ta fus përsëri prizën e karikimit të atij personi, të tund mausin për të treguar se funksionon mirë, pastaj duke i bërë një buzëqeshje të madhe budallaqe dhe duke u kthyer prapa.”
“Një përqindje e madhe e përdoruesve të mi mund t’i zgjidhin problemet e tyre nëse thjesht lexojnë fjalët në ekran,” thotë Pat, një inxhinier i shërbimit. “Nuk ka asnjë justifikim për të më telefonuar dhe për të pyetur pse nuk mund të identifikoheni kur e di që keni marrë pesë e-maile gjatë muajit të fundit duke ju bërë të ditur se fjalëkalimi juaj do të skadojë.”
Një tjetër rast nga salla ime personale e ‘Teknologjisë së Turpit’. Vite më parë, kisha një kompani BlackBerry që kërkonte një fjalëkalim të ri çdo disa javë. Për disa arsye, e pashë këtë pa llogari të bezdisshme dhe vendosa ta bëja i ngazëllyer procesin duke e ndryshuar atë në frazën më të vrazhdë që mund të mendoja çdo herë, për argëtimin tim. Deri këtu në rregull, derisa Departamenti i IT-së më thirri për një përmirësim dhe më kërkoi fjalëkalimin tim për ta bërë këtë. “Është ‘************’,” mërmërita para grupit të mbledhur të burrave – dhe grave – të cilët më identifikuan si një idiot i madh.
6. Merrni përgjigje të lehta
Laptopi me vonesë? Dështimi i sistemit operativ? Shkarkime të ngadalta? Reklama që nuk do që të shfaqen? Pjesa më e madhe e stresit kompjuterik vjen nga moskuptimi se si të rregulloni atë që keni para jush. Pra, Google it. Gjeni një faqe interneti që ju besoni me informacion të besueshëm. Shkoni në Reddit. Siç thamë, nuk do të jeni personi i parë me çfarëdo problemi që keni. Dhe njerëzve u pëlqen të marrin ato vota pozitive në këmbim të këshillave të dobishme.
7. A keni provuar ta fikni dhe ndizni përsëri?
Kjo është një frazë tërheqëse për një arsye. Disa gjëra për të cilat vërtet nuk duhet të kërkoni ndihmë. Anekdota të tjera nga fronti i departamentit të IT përfshijnë: përdoruesit që kërkojnë ndihmë me dokumentet e tyre Word (p.sh., “Si ta bëj tekstin më të theksuar?”); dikush që pyet nëse një “personazh i veçantë” në një fjalëkalim “mund të përfshijë një mace apo një qen”; dikush tjetër që pyet nëse departamenti i TI-së mund të “vijë dhe të ngarkojë letrën e printerit”; variacione të shumëfishta në ngritjen e një ankese me një rresht “Është dreqosur”; plus, “çështjet” e teknologjisë që rrjedhin nga ushqimi dhe pijet, p.sh., një kanaçe Coca-Cola e vendosur mbi tastierë/çokollatë e shkrirë në ventilator.
8. Merrni një kompjuter të ri
Ndonjëherë, është thjesht koha e duhur për këtë.