Art

Disa nga këngët ikonike pop që nuk e dinit se ishin të frymëzuara drejtpërdrejt nga muzika klasike!

Anja Dervishi
07/02/2023

ota e muzikës pop dhe ajo e muzikës klasike zakonisht paraqiten pothuajse si në kundërshtim me njëra-tjetrën. Megjithatë, është shumë më e saktë të thuhet se muzika moderne pop është një i afërm më i ri i zhanrit të nderuar dhe shekullor. Këtu janë disa shembuj – midis shumë të tjerëve – ku pjesët e muzikës klasike kanë një lidhje të drejtpërdrejtë me hitet moderne.

Lady Gaga – “Alejandro” / Vittorio Monti – Csárdás

Në këngën e saj të vitit 2010 “Alejandro”, Lady Gaga ka marrë mostra nga Csárdás e Vittorio Monti, një pjesë e shkruar sipas linjave të një valleje tradicionale hungareze. Monti (1868-1922) ishte një kompozitor dhe violinist italian nga Napoli. Csárdás-i i tij u shkrua në vitin 1904 dhe është më i famshmi nga kompozimet e tij. Gaga provon Csárdás në hapjen e këngës dhe ajo bëhet tema ikonë e këngës.

Eric Carmen/Celine Dion – “All by Myself” / Rachmaninov – Piano Concerto No.2 në C minor

Eric Carmen nuk mund ta mohonte që ai ngriti pjesën e dytë, Adagio sostenuto, të Koncertit për Piano nr. 2 të Rachmaninov në C minor për vargun e baladës së tij të fuqishme “All By Myself”. E lançuar në vitin 1975, kënga ka qenë hiti nr. 1 në listat e Amerikës së Veriut. Me sa duket, Carmen besonte se mund ta përdorte atë sipas dëshirës, por më vonë iu desh të vendosej me pasurinë e Rachmaninov pasi vepra nuk ishte ende në domenin publik. Celine Dion do të publikonte versionin e saj të këngës në vitin 1996 në albumin e saj “Falling Into You”.

Maroon 5 – “Memories” / Pachelbel – Canon në D

Shumë e shumë artistë pop kanë përdorur përparimin e akordit të njohur në çast të Canon në D të Pachelbel për këngët e tyre. Kjo përfshin këngën “I Should Be So Lucky” të yllit të pop Kylie Minogue dhe “Don’t Look Back in Anger” të rokerëve Oasis si dhe “Memories” të Maroon 5. Siç citohet në The Independent, producenti i njohur britanik i muzikës pop Pete Waterman (i cili bashkë-shkroi hitin e Minogue në 1988) e përshkroi Canon në D si, “pothuajse kumbari i muzikës pop sepse ne të gjithë e kemi përdorur atë në mënyrat tona për 30 vitet e fundit”.

 Dooz Kawa – “La Destinée” / Erik Satie – Gnossienne No. 1

Llojet fillestare të Gnossienne Nr. 1 të Erik Satie janë përdorur në disa këngë të ndryshme pop dhe rap. Në vitin 2020, ishte Avatar Caine dhe “Versaille”, dhe në 2017, reperët G-Eazy & Carnage patën një hit duke e përdorur atë në këngën “Guala”. Popstarët francezë Dooz Kawa dhe Ky-Mani Marley e përdorën atë në këngën e tyre të vitit 2007 “La Destinée”. Këto janë vetëm tre shembuj nga rreth tetë që ekzistojnë aktualisht. Humori dhe moderniteti i pjesës duket se sigurojnë popullaritetin e tij të vazhdueshëm si material burimor.

Muse – “The Globalist” / Elgar – Nimrod

Grupi anglez i rock-ut Muse përdori frymëzimin e Toccata-s së Bach-it në D minor për linjën e kitarës në këngën e tyre “Plug In Baby”. Ata iu kthyen mirë muzikës klasike për këngën e tyre të vitit 2015 “The Globalist”. Kënga distopike përshkruan një diktator që shkatërron botën dhe e merr ndjenjën e madhështisë nga “Nimrod” i Elgarit nga variacionet e tij Enigma (Variacioni IX (Adagio) “Nimrod”).

Janelle Monáe – “Say You’ll Go” / Debussy – Clair de Lune

Këngëtarja dhe reperja amerikane Janelle Monáe është padyshim një fanse e Claude Debussy. Ajo ka marrë mostra nga vepra e tij e famshme Clair de Lune në këngën e saj “Say You’ll Go”. Kënga e 2017-ës fillon me akorde të vogla të 9-të në një modalitet xhaz. Rreth dy minutat e fundit kalojnë nga piano dhe vokali me humor në melodinë e pagabueshme të Debussy nga pjesa e tretë nga Suite Bergamasque. Melodia e këngës shton një kor këngëtarësh ndërsa vjen duke u zbehur.

Zayn – “Blue” / Johann Sebastian Bach, Prelude No.1 në C Major nga The Well–Tempered Clavier

Kënga e këngëtarit britanik Zayn “Blue” ishte një këngë bonus në albumin e tij të vitit 2015 “Mind of Mine”. Në të, ai këndon një këngë të trishtuar për keqardhjen dhe romancën kundër Preludit nr.1 në C Major nga The Well–Tempered Clavier e Bach. Shumë kritikë e veçuan këngën nga albumi për muzikalitetin dhe bukurinë e melodisë.

Bright Eyes – “Road To Joy” / Beethoven – Ode to Joy

Bright Eyes është një grup popullor amerikan indie i udhëhequr nga themeluesi dhe frontmeni Conor Oberst. Ata janë rikthyer së bashku në vitin 2022 pas disa vitesh pauze. Në vitin 2005, në albumin e tyre “I’m Wide Awake, It’s Morning”, ata përfshinin këngën “Road To Joy”. Tekstet janë cinike dhe, në fakt, vetë antiteza e mesazhit të Beethoven-it, kështu që ndoshta është e drejtë të karakterizohet si ironike përdorimi i Odës së tij të kudogjendur ndaj Gëzimit nga ana e tyre.

Evanescence – “Lacrymosa” / W.A. Mozart – Lacrimosa

“Lacrymosa” është kënga e shtatë nga albumi i dytë në studio i Evanescence, “The Open Door”. Kënga u përmend për herë të parë nga Amy gjatë një interviste në prill 2006: “Është pjesë e Requiem-it të quajtur ‘Lacrimosa’. Në fund bëhet e rëndë dhe e madhe dhe metalike. Është argëtuese!” Ai përmban elemente të Lacrimosa të W.A. Mozart nga Requiem i tij në D Minor. Emri i këngës është një sjellje e termit latin lacrimosa, që do të thotë “përlotur”. Amy deklaroi se donte ta bënte Requiem-in e Mozart-it “metal” që kur e kishte dëgjuar si adoleshente.

Më shumë